+371 29564547 Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

    Blog

    Kas ietekmē lapu vidējo klikšķu skaitu, balstoties uz 5 000 000 Google vaicājumiem.

    Šis posts ir balstīts uz zināmā SEO eksperta Braiena Dina iespaidīga pētījuma, kur viņš analizēja, kas tieši ietekmē lapu vidējo klikšķu skaitu un, lai to noteiktu, tika analizētas vairāk nekā 800 000 lapu un 5 000 000 Google vaicājumu.

    Tika analizēts, kā tādi faktori kā virsraksta garums (Meta Title), emocionalitāte un apraksts (Meta Description) ietekmē organisko vidējo klikšķu skaitu (VKS).

    Apskatīsim rezultātus, pie kuriem nonāca Braiens un viņa komanda.

     

    Rezultātu kopsavilkums

    1. #1 organiskā rezultāta Google meklēšanas sistēmā vidējais VKS ir 31,73%.
    1. #1 organiskajam rezultātam ir 10x lielāka iespēja saņem klikšķi, nekā #10 organiskajam rezultātam.
    1. Organiskais VKS 7. –10. pozīcijā praktiski ir viens un tas pats. Tāpēc, pārvietojoties uz dažām pozīcijām uz augšu pirmās lappuses apakšdaļā, var nepalielināties dabiskā datplūsma.
    1. VKS vidēji palielinās par 30,8%, kad lapa pārvietojas uz vienu pozīciju uz augšu. Tomēr tas ir atkarīgs no tā, no kurienes Jūs pārvietojaties. Pārejot no pozīcijas #3 uz pozīciju #2, parasti tika novērota būtiska VKS pastiprināšanās. Tomēr pāreja no #10 uz #9 nerada statistiski nozīmīgas izmaiņas.
    1. Virsraksta tagiem, kas satur jautājumu, ir par 14,1% lielāks VKS salīdzinājumā ar lapām, kuru virsrakstā nav jautājuma.
    1. Virsraksta tagiem ar garumu no 15 līdz 40 rakstzīmēm ir augstākais VKS. Saskaņā ar Braiena datiem, lapām, kuru virsraksta taga garums ir no 15 līdz 40 rakstzīmēm, VKS ir par 8,6% lielāks nekā lapām, kas atrodas ārpus šī diapazona.
    1. URL adresēm, kuros ir atslēgvārds, vidējais klikšķu skaits ir par 45% augstāks nekā URL adresēm, kurās nav atslēgvārda.
    2. Pievienojot nosaukuma tagam “power words”, VKS var samazināties. Braiens un viņa komanda noskaidroja, ka lapām ar “power words” virsrakstā VKS ir par 13,9% mazāks nekā virsrakstos, kuros nav tādu vārdu.
    1. Emocionālie virsraksti var uzlabot Jūsu VKS. Braiens atklāja, ka nosaukumi ar pozitīvu vai negatīvu noskaņojumu uzlabo VKS par aptuveni 7%.
    1. Lapu metaaprakstu rakstīšana var izraisīt lielāku VKS. Lapām ar metaaprakstu ir par 5,8% vairāk klikšķu nekā lapām bez apraksta.

    Detalizēti dati un informācija no Braiena pētījuma ir parādīta tālāk.

    #1 organiskā rezultāta VKS ir 31,7%

    Braiens noskaidroja, ka #1 pozīcijai organiskajā meklējumā ir daudz lielāks VKS nekā citām pozīcijām. Jau #2 pozīcijai VKS ir ievērojami zemāks.

    1

    (Attēla avots)

    2

    (Attēla avots)

    Pēc Braiena datiem, tikai 0.78% meklētāju noklikšķina uz kādām lapām, kas neatrodas pirmajā lapā (zemāk par #10 pozīciju).

    Un, beidzot, tie ir Braiena rezultāti, kas parāda VKS atkarībā no lapas pozīcijas.

    3

    (Attēla avots)

    Kā redzat, #1 rezultātam Google ir par 10 x lielāks VKS, salīdzinot ar #10 rezultātu.

    Nevienam, kas ilgu laiku strādā SEO jomā, šis atradums nedrīkst kļūt par pārsteigumu. Labi zināms, ka #1 pozīcija ir ievērojami vērtīgāka par jebkuru citu.

    Tas ir tāpēc, ka, saskaņā ar nesen veiktu Moz aptauju, daudzi Google lietotāji instinktīvi noklikšķina uz pirmā Google rezultāta. Tas, iespējams, izskaidro, kāpēc #2 rezultātam, kas ir tikai daži pikseļi zem vietas #1, ir tik liels VKS kritums.

    Organiskais VKS ievērojami pieaug #5 pozīcijā un pēc tam - #3 pozīcijā.

    VKS ir relatīvi līdzīgs pozīcijām #6 - #10, bet jau #5 pozīcijā VKS strauji palielinās.

    4

    (Attēla avots)

    Tas liecina par divām lietām:

    1. Lielākā daļa lietotāju neritina garām #5 rezultātam.
    2. Pārvietojoties no pozīcijas #6 uz #5, iespējama būtiska VKS pastiprināšanās.

    Mēs redzam vēl vienu asu VKS palielinājumu, sākot ar pozīciju #3.

    5

    (Attēla avots)

    Tas var būt saistīts ar to, ka Google vaicājumiem, kuriem nav reklāmas, #3 rezultāts vienmēr parādās uz ekrāna (ir redzams).

    6

    (Attēla avots)

    Patiesībā, Braiena komanda noteica, ka pirmās 3 pozīcijas kopā saņem vairāk nekā 75% jeb ¾ no visiem klikšķiem.

     7

    (Attēla avots)

    Pārvietojot lapu uz vienu pozīciju uz augšu, tās VKS palielinās uz 30,8%

    Braiens ar savu komandu noteica, ka pārvietošanās uz vienu pozīciju uz augšu palielina relatīvo VKS uz 30,8%.

    8

    (Attēla avots)

    Bet VKS palielināšana nav sadalīta vienmērīgi. VKS palielināšana, palielinot pozīciju, ir atkarīga no tā, no kādas pozīcijas Jūs pārvietojaties. Vislielāko VKS palielināšanu Jūs varat sev nodrošināt, pārvietojoties no #6 pozīcijas uz #5 – 53.2% VKS palielināšana.

    Interesanti, ka pārvietošanās no #10 pozīcijas uz #9 var būt pat nevēlama, jo, pēc Braiena datiem, tāda pārvietošanās var pat samazināt VKS!

    9

    (Attēla avots)

    Virsrakstiem ar jautājumu VKS ir lielāks

    Braiens salīdzināja vidējo dabisko VKS starp virsrakstiem, kuros bija un kuros nebija jautājuma.

    (Jautājums tika definēts kā virsraksts ar vārdiem “How, Why, What, Who” vai ar jautājuma zīmi)

    Viņš konstātēja, ka jautājumiem ar virsrakstiem ir par 14,1% augstāks VKS, salīdzinot ar virsrakstiem bez jautājuma.

    10

    (Attēla avots)

    Un tas ir pilnais grafiks ar VKS pirmajām 10 pozīcijām.

    12

    (Attēla avots)

    Jautājumi var uzlabot VKS, jo, ja kāds kaut ko meklē Google tīklā, viņš būtībā meklē atbildi uz jautājumu.

    Un, ja tiek izmantots jautājuma virsraksts, lasītājs visticamāk domās, ka šī lapa satur atbildi uz viņa jautājumu.

    Virsraksta tagiem no 15 līdz 40 rakstzīmēm ir labākais VKS

    Kāds ir ideālais virsraksta taga garums? Vai Jums vajadzētu rakstīt savus virsrakstus īsi un lakoniski? Vai izmantot garus virsrakstus, kas satur daudz informācijas par Jūsu saturu?

    Saskaņā ar Braiena datiem, Jūs vajadzētu darīt kaut ko pa vidu.

    Konkrēti, pētījums atklāja, ka virsrakstiem no 15 līdz 40 rakstzīmēm ir vislielākais organiskais VKS: par 8,6 procentpunktiem lielāks nekā virsrakstiem ārpus šī diapazona.

    13

    (Attēla avots)

    URL adresēm, kas ir bagātas ar atslēgvārdiem, ir augstāks VKS

    Braiena komanda vēlējās noskaidrot, vai ar atslēgvārdiem bagāti URL pozitīvi ietekmēja VKS.

    Piemēram, kaut kas meklē “brīvdienu ceļojumi” Google sistēmā. Vai vietrādim URL, piemēram, celojumi.lv/brīvdienu-celojumi, ir lielāks VKS nekā celojumi.lv/celosana lapai?

    Lai veiktu šo analīzi, Braiena komanda aplūkoja katru meklēšanas vaicājumu, salīdzināja to ar vietrāžiem URL un katram pievienoja līdzības indeksu, kas svārstās no 0% līdz 100%.

    14

    (Attēla avots)

    Vērtība 0% nozīmē, ka URL un atslēgvārdi nav līdzīgi, savukārt vērtība 100% nozīmē ideālu atbilstību. Tika ignorētas visas pieturzīmes un simboli. Kā arī daži vārdi tika uzskatīti par vienādiem (grāmata un grāmatas, kūka un kūkas utt.).

    Rezultāta, Braiens atrada stipru korelāciju starp ar atslēgvārdiem bagātām URL adresēm un organisko VKS. Tika atrasts, ka ar ideāla vaicājuma atbilstība (viss meklēšanas vaicājums atrodas vietrādī URL) nodrošima 45% VKS pieaugumu lapām salīdzinājumā ar neatbilstību (neviens meklēšanas vaicājuma termins neatbilst vietrādim URL).

    15

    (Attēla avots)

    Lai gan ideāla vaicājuma un atslēgvārda atbilstība radīja augstāko VKS, Braiena dati rāda, ka URL, kas daļēji atbilst vaicājumam, var arī ievērojami palielināt VKS.

    “Power Words” jeb “spēka vārdi” var negatīvi ietekmēt VKS.

    “Spēka vārdi” ir tādi vārdi vai frāzes, kuri teorijā palīdz virsrakstiem izcelties un saņemt vairāk klikšķus.

    Braiens Dins izmanto tādus piemērus:

    • “Powerful” (Jaudīgs, spēcīgs)
    • “Secret” (Slepens)
    • “Ultimate” (labākais, ideāls)
    • “Great” (lielisks)
    • “Perfect” (perfekts, ideāls)
    • “Best” (labākais)
    • “Insane” (traks)
    • “Amazing” (pārsteidzošs, apbrīnojams)

    Un, kas bija patiešām negaidīts: Braiens atrada, ka šādi vārdi pazemina VKS uz 13.9%.

    16

    (Attēla avots)

    Braiena teorija ir tāda, ka, lai gan “spēka vārdi” ir lieliski piemēroti, lai pievērstu uzmanību trokšņainās platformās (piemēram, Facebook), tie var izskatīties kā parasts “clickbait” jeb “kārdinājums noklikšķināt” Google meklēšanas rezultātos.

    Piemēram, skatiet 3 populārākos rezultātus atslēgvārdam “how to write headlines” (latv.- “kā rakstīt virsrakstus”).

    (Attēla avots)

    Kā Jūs redzat, top 3 rezultāti nav īpaši bagāti ar “spēka vārdiem”, tie labāk parāda šī procesa vieglumu (“simple”, “easy”) un funkciju (“reach your readers”).

    Emocionālie virsraksti var uzlabot Jūsu VKS.

    Pēc Braiena datiem, virsrakstiem ar pozitīvo vai negatīvo noskaņojumu ir augstāks VKS nekā neitrāliem virsrakstiem.

     17                                             

    (Attēla avots)

    Tika konstatēts, ka emocionālajiem virsrakstiem ir par 7.3% augstāks VKS nekā virsrakstiem bez jebkādām emocijām.

    Braiens arī atklāja, ka negatīvie un pozitīvie virsraksti mēdz strādāt vienlīdz labi. Kontrolējot citus mainīgos (piemēram, vērtēšanas pozīciju), virsrakstiem ar pozitīvu sentimentu ir par 7,4% lielāks VKS, savukārt nosaukumiem ar negatīvu noskaņojumu ir par 7,2% augstāks VKS.

    Kā piemēru virsrakstam ar neitrālo noskaņojumu Braiens izmantoja šādu virsrakstu:

    18                                                        

    (Attēla avots)

    Kā Jūs redzat, šajā virsrakstā patiešām nav nekādu emociju. Turpretī, tas ir virsraksts ar pozitīvo noskaņojumu:

    19

    (Attēla avots)

    Lapām ar Meta Descriptions (metaaprakstiem) ir augstāks VKS nekā lapām bez tiem.

    Lai gan apraksti tieši neietekmē SEO, Google joprojām iesaka rakstīt unikālu metaaprakstu katrai jūsu vietnes lapai.

    Viņi iesaka to darīt, jo labi uzrakstīti metaapraksti lapām palielina klikšķu skaitu uz šīm lapām.

    Tādēļ Braiens nolēma pārbaudīt, kā tieši metaapraksti ietekmē VKS. Viņš atrāda, ka lapām ar metaaprakstiem ir par 5,8% labāks VKS, salīdzinot ar lapām bez apraksta.

    20

    (Attēla avots)

    Šim atradumam nevajadzētu pārsteigt nevienu, kam ir pieredze SEO. Lai gan Google ne vienmēr izmanto metaaprakstus, ko Jūs viņiem rakstāt, jūsu metaapraksts var diezgan bieži parādīties rezultātu lapā (SERP). Mums ir atsevišķs raksts par to, ka vajadzētu rakstīt metaaprakstus, kas piesaistītu vairāk klientus. Izlasīt to Jūs varat šeit.

    Paldies, ka izlasījāt šo rakstu pilnībā! Ceram, ka tas palīdzēs Jums attīstīt Jūsu vietni.

    Uncategorised

    Mūsu vērtējums: 100% - 50 votes

    100%