Google reklāmas (Google Ads) un Facebook reklāmas (Facebook Ads) ir divas maksā par klikšķi (PPC vai pay-per-click) reklāmas platformas. Google Ads parādījās 2000. gadā, 7 gadus pirms Facebook Ads ieviešanas. Pēdējos gados abas platformas ir kļuvušas ārkārtīgi populāras, un tām ir izdevies iekarot lielu tirgus daļu digitālo reklāmu nozarē. Īstenībā tik lielu, ka tagad daudzās infografikās, kurās parādīta dažādu uzņēmumu izdevumu īpatsvars par digitālo reklāmu, abas šīs platformas kopā tiek sauktas par duopolu.
Kaut arī Google Ads un Facebook Ads ir bijušas aktīvas daudzus gadus, cilvēki joprojām turpina uzdot tos pašus jautājumus: “Kura labāka? Kura platforma sniegs labākus ienākumus no ieguldījuma manam biznesam?” Tālāk rakstā atbildēsim uz šiem jautājumiem!
Ātrs salīdzinājums
Parametrs | Google Ads | Facebook Ads |
Patērētāja nolūks | Aktīvs. Reklāmas tiek rādītas lietotājiem, kas meklē produktu/pakalpojumu un, visticamāk, ir gatavi veikt pirkumu | Pasīvs. Reklāmas tiek rādītas cilvēkiem, kamēr viņi lieto Facebook/Instagram un citus Facebook produktus bez nodoma kaut ko iegādāties |
Mērķauditorijas atlases iespējas | 1. Lietotāju demogrāfija | 1. Lietotāju demogrāfija |
2. Izvēles | 2. Intereses | |
3. Interese | 3. Uzvedība | |
4. Pielāgots nodoms | 4. Saistība ar citiem | |
5. Līdzīgas auditorijas | 5. Atkārtots mārketings | |
6. Atkārtots mārketings | ||
Reklāmu izvietošanas opcijas | 1. Google meklēšana | |
2. Google meklēšanas partneri (piemēram: Amazon, the New York Times, The Guardian) | 1. Jaunumu plūsma | |
3. Mājaslapas, ko apmeklē jūsu klienti | 2. Labā kolonna | |
3. Stāsti | ||
4. Tirgus | ||
5. Straumētajos video | ||
1. Jaunumu plūsma | ||
2. Stāsti | ||
Arī Facebook Messenger | ||
Reklāmu veidi | 1. Paplašināta teksta reklāmas | 1. Attēli |
2. Dinamiskās meklēšanas reklāmas | 2. Slīdrādes | |
3. Adaptīvās reklāmas | 3. Video | |
4. Attēlu reklāmas | 4. Karuseļi | |
5. Reklāmas straumētajos video | 5. Kolekcijas | |
6. Mobilo lietotņu iesaistes reklāmas | 6. Tūlītēja pieredze | |
7. Tikai zvana reklāmas | ||
8. Lietotnes/Digitāla satura reklāmas | ||
9. Gmail reklāmas | ||
un citi… | ||
Vidējā maksa par klikšķi (visas nozares) | $2,69 | $1,72 |
Reklāmas vidējo klikšķu skaits (VKS) (visas nozares) | 3,17% (Meklēšanas tīkls) | 0.90% |
0,46% (Reklāmu tīkls) | ||
Vidējais reklāmguvumu līmenis (visas nozares) | 3,75% (Meklēšanas tīkls) | 9.21% |
0,77% (Reklāmu tīkls) | ||
Vidējais reklāmguvumu skaits uz 1000 mijiedarbības gadījumiem | 1,19 (Meklēšanas tīkls) | 0.83 |
0,04 (Reklāmu tīkls) | ||
Vidējās izmaksas uz vienu darbību (visas nozares) | $48,96 (Meklēšanas tīkls) | $18,68 |
$75,51 (Reklāmu tīkls) | ||
Vairāk informācijas | Google Ads mājaslapa | Facebook Ads mājaslapa |
Dati ņemti no | WordStream | WordStream |
Kā darbojas Google Ads
Pirmkārt, ir divi visizplatītākie tīkli, kurus varat izvēlēties, lai rādītu savas reklāmas: meklēšanas tīkls un reklāmas tīkls. Papildus tam varat izmantot Google pirkumus un Video.
Meklēšanas tīkls – ļauj rādīt reklāmas, pamatojoties uz jūsu norādītajiem atslēgvārdiem. Kad kāds cilvēks meklē jūsu norādīto atslēgvārdu, pirms atlasītajiem rezultātiem parādīsies jūsu reklāma. Piemēram, zemāk ir redzama reklāma, kas parādās, kad meklējat atslēgvārdu “ādas jaka”.
Reklāmu tīkls – ļauj rādīt jūsu reklāmas tīmekļa vietnēs un lietotnēs, kuru saturs ir saistīts ar jūsu izvēlētajiem atslēgvārdiem. Reklāmas var būt attēlu formātā, video formātā un citās. Aplūkojiet tālāk sniegtos piemērus.
Google pirkumi – ļauj rādīt jūsu reklāmas ar jūsu produkta nosaukumu, attēlu, cenu, veikala nosaukumu u.c. augsta nodoma meklēšanas vaicājumiem.
Video – ļauj rādīt jūsu reklāmas tādās video straumēšanas vietnēs kā YouTube, kā arī visā Google reklāmu tīklā.
Noderīgas funkcijas (taču ne visas ir šeit apkopotas)
- Reklāmu paplašinājumi
Reklāmu paplašinājumi var palielināt jūsu reklāmas vidējo klikšķu skaitu un reklāmguvumu līmeņus, jo tie lietotājiem sniedz papildu informāciju. Google piedāvā dažādus paplašinājumu veidus: norāžu paplašinājumus (callouts), atrašanās vietas paplašinājumus, vietņu saišu paplašinājumus (sitelinks), zvanu paplašinājumus un citus.
Atrašanās vietas paplašinājums
Zvanu paplašinājums
Google apgalvo, ka reklāmas paplašinājumi var palielināt jūsu VKS vidēji par 10-15%. Turklāt paplašinājumi palielina jūsu reklāmas rangu, kas nozīmē, ka jūsu reklāma parādīsies augstāk un par mazāku naudu jūs varat saņemt tādu pašu klikšķu skaitu.
- Atslēgvārdu plānotājs. Šis ir lielisks rīks, lai atrastu atslēgvārdus, kas ir atbilstoši jūsu nišai. Bez tam tas parāda arī katra atslēgvārda meklēšanas līmeni un konkurences līmeni.
- Mērķauditorijas atlase pēc dzīves notikumiem. Nesen Google Ads ieviesa iespēju atlasīt lietotājus pēc viņiem nozīmīgajiem dzīves notikumiem, piemēram, kāzām, izlaiduma un pārcelšanos uz citu dzīves vietu.
Ja kāds cilvēks sāk meklēt, piemēram, kāzu kleitas, Google saprot, ka šim cilvēkam tuvākajā laikā būs kāzas, un tāpēc turpmāk rādīs atbilstošas reklāmas.
- Adaptīvās meklēšanas reklāmas. Šis reklāmu veids ļauj jums rādīt reklāmas, kuras tiek uzskatītas kā visatbilstošākās konkrētam lietotājam. Zemāk Google izskaidro, kā darbojas šāda veida reklāmas.
Google Ads priekšrocības
- Google ir vispopulārākā meklētājprogramma pasaulē. Tā vidēji saņem 63 000 meklējumu vaicājumu sekundē jeb 5,6 miljardus vaicājumu vienā dienā.
Tādējādi Google var piedāvāt jūsu reklāmām patiešām lielu potenciālo auditoriju. Katru reizi, kad kāds meklē atslēgvārdu, kas ir minēts jūsu Google Ads kampaņā, var parādīties jūsu reklāma. Tas var rezultēties klikšķī vai pat reklāmguvumā. Svarīgi ir piemetināt, ka bieži cilvēki Google meklē dažādus produktus un pakalpojumus, tāpēc ir liela iespējamība, ka viņi tos arī iegādāsies.
Ja lietotāji jūsu mājaslapu un jūsu piedāvāto produktu vai pakalpojumu uzskata par atbilstošu/vajadzīgu/noderīgu, viņi potenciāli var kļūt par jūsu klientiem.
Ņemot vērā iepriekšminēto, Google meklēšanas reklāmas ir lielisks rīks mārketinga piltuves vidū un apakšā, jo lietotājiem, visticamāk, ir pirkuma nodoms.
Taču no otras puses, Google reklāmas tīkls un video reklāmas var būt noderīgas arī izpratnes veidošanā par zīmolu (piltuves augšpusē). Tas izskaidro daudz zemāku VKS un reklāmguvumu līmeni Google reklāmas tīkla reklāmās. To galvenais mērķis ir palielināt atpazīstamību par zīmolu, nevis tieši palielināt pārdošanas apjomus.
Kā darbojas Facebook Ads
Facebook ir pati lielākā sociālo mediju platforma pasaulē. Un, lai arī cilvēki atver Facebook ne tāpēc, ka vēlas kaut ko iegādāties, reklāmas tur joprojām var būt efektīvas (un tādas arī ir). Tas ir tāpēc, ka Facebook rīcībā ir daudz datu par saviem lietotājiem. Facebook lietotāji dalās ar daudzām detaļām par savu privāto dzīvi - dažādiem dzīves notikumiem (piemēram, jauna darba vieta, kāzas), viņi spiež “patīk” lapām par dažādām tēmām, viņi pastāvīgi veido sakarus. Un tas savukārt ļauj reklāmdevējiem pielāgot savu mērķauditoriju ar daudz lielāku precizitāti, nekā Google to varētu.
Facebook sniedz jums iespēju reklamēties Facebook, Instagram un Messenger.
- Zemāk ir redzams, kā Facebook ad izskatās Facebook jaunumu plūsmā:
- Šādi izskatās reklāma Instagram lietotnē:
- un Messenger lietotnē:
Facebook Ad formāti
- Video
- Attēls
- Kolekcija
- Karuselis
- Slīdrāde – video, kas sastāv no jūsu produkta attēliem
- Tūlītēja pieredze - pilnekrāna režīms, kas tiek atvērts pēc tam, kad kāds mobilajā ierīcē noklikšķina uz jūsu reklāmas.
Noderīgas funkcijas
- Līdzīgas auditorijas. Šis ir lielisks rīks, kas ļauj augšupielādēt klientu informāciju no jūsu datu bāzēm uz Facebook. Pēc tam Facebook analizē šos klientus un izveido “līdzīgu auditoriju” ar līdzīgu demogrāfiju, interesēm, vecumu, izturēšanos utt. Šis rīks var paplašināt jūsu mērķauditorijas lielumu un padarīt to vairākas reizes lielāku.
- Facebook Pixel. Tas ir kods, kuru varat ievietot savā mājaslapā, tas mērīs reklāmguvumus un sniegs jums datus par cilvēkiem, kas apmeklē jūsu mājaslapu.
Bez Facebook Pixel nav iespējams izveidot līdzīgas auditorijas un veikt atkārtotu mērķauditorijas atlasi.
- Mērķauditorijas atlase pēc uzvedības. Facebook ļauj jums atlasīt mērķauditoriju, ņemot vērā cilvēku iepriekšējo pirkumu veikšanu, nodomu veikt pirkumu, ceļojumu izvēles, viņu digitālās aktivitātes un daudzus citus aspektus. WordStream nāca klajā ar pilnu sarakstu, kas ir patiešām iespaidīgs. Tas ir daudz plašāks nekā Google Ads spēj piedāvāt.
- Demogrāfiskā mērķauditorijas atlase. Arī šis ir īpaši iespaidīgi. Jūs varat savai mērķauditorijai atlasīt cilvēkus pēc noteikta vecuma, ienākumiem, dzīves notikumiem, politiskajiem uzskatiem, dažādu nozaru darbiniekus utt. Pilnu sarakstu no WordStream skatiet zemāk.
Facebook Ads priekšrocības
Facebook Ads var piedāvāt reklāmdevējiem visplašākās mērķauditorijas atlases iespējas. Precīzā mērķauditorijas atlase, ko nodrošina Facebook, var kompensēt Facebook lietotāju pirkuma nodoma trūkumu.
Lieki piebilst, ka Facebook ir MILZĪGA sociālo mediju platforma - 2,5 miljardi lietotāju mēnesī, tāpēc arī jūsu potenciālā auditorija var būt liela.
Turklāt līdzīgas auditorijas ir efektīvs rīks, kas ļaus jums paplašināt savu mērķauditoriju un palielināt pārdošanas apjomus.
Visaptveroša mērķauditorijas atlase, iespēja radīt līdzīgu auditoriju un liels skaits lietotāju padara Facebook Ads par pārsteidzošu instrumentu, kas palīdz veidot zīmola atpazīstamību. Izmantojot dažāda veida reklāmas Facebook un Instagram, jūs varēsiet apkārtējos ātri iepazīstināt ar savu biznesu.
No otras puses, Facebook Pixel ir ideāls rīks mārketinga piltuves apakšai. Facebook Pixel var jums parādīt, kuri klienti ir bijuši tuvu pirkuma izdarīšanai jūsu mājaslapā (prece pievienota vēlmju sarakstam vai iepirkumu grozam), lai jūs varētu viņus atkārtoti pārorientēt un virzīt uz reklāmguvumu.
Secinājumi
Cilvēki vienmēr cenšas izvēlēties labāko variantu no diviem pieejamajiem - vai nu vienu, vai otru. Facebook un Google Ads gadījumā labākais risinājums ir izvēlēties abus. Abas šīs reklāmas platformas var būt efektīvas jebkura veida biznesam.
Izmantojot tikai vienu no tām ierobežosies jūs, jo jūs nevarēsiet baudīt citas priekšrocības. Facebook Ads ir ideāli piemērots, lai veidotu izpratni ar savu apbrīnojamo mērķauditorijas atlases iespējām. Google Ads ir efektīvs, kad runa ir par gala soļiem pirms pirkuma veikšanas.
Apvienot tos un jums būs mehānisms, kas novedīs savu potenciālo klientu caur marketinga piltuvi. Ieguldījumu atdēvē palielinās visvairāk, ja atrodat veidu, kā sajaukt divas reklamēšanas platformas, lai jūs abi varētu sasniegt jaunas mērķauditorijas un uzturētu un iesaistītu savus esošos klientus.